我點解唔結婚?

 我點解唔結婚?

· 我住在細小的劏房,容不下第二人。搬大些嗎?我付不起貴租。我的薪水只夠自己使用,成為月光族。
· 工作時間長,一天連交通時間要十二小時,只有數小時在家。和女友能見面的時間很少,和我獨身冇女友其實分別不大。
· 我加上政府津貼才月入萬餘元,女友就算有工作我都不可能支持和她一起生活。
· 結婚後有很多家庭問題,就算不生仔,基本上十對戀人,只有五對以下不吵架過得幸福。
· 萬餘元,吃吃飯,飲飲東西,少少娛樂,基本上到月尾到唔多夠使了,如何支付拍拖和結婚的支出。
· 房子,三四五千元只能租個一百呎內的劏房,我才不願和別人分享自己的空間,冇私隱。女友才不願意住在狹小的空間。
· 一個人住,自己喜歡做甚麼就做甚麼,買東西吃買幾貴都得,去超級市場鍾意的話就買,不須慳,有自由,沒人管。
· 女友難搵,去邊識一個新女仔願意和你拍拖呢。
· 我無家人,孤身一人,自由自在,樂得很。沒必要找個伴,仲要住埋一齊?NO WAY。
現今生養孩子成本太高,令人望而生畏,很多人都不想生孩子。

Why do I don’t get married?

POSTED ON  UPDATED ON 

  • I live in a small flat. It cannot live another person. I cannot afford a bigger flat. And the rent is high. My salary can only be used by me. My salary will be zero at the end of the month.
  • My working hours is very long. Plus transportation, I need to use 12 hours on wrok. I only have 3-4 hours at home concsiocus. The time to meet girlfriends is very little, making there is no different if have or have not girlfriends.
  • I cannot afford the expense of me and girlfriends at the same time.
  • Marriage have many post problems. In fact, in ten couples, only 5 will not argue.
  • USD 500$ can only rent a flat within 100 square feet. I don’t want to share my private space. I need privacy. Also, my girlfriends will not like the tiny flat.
  • Live oneself. Do anything as I like. Eat anythings as I like and the high fees as I like. Go shopping in supermarkets and spend any amount as I like. No need to force savings. Have freedom. No people disturb.
  • Difficult to find a girlfriends. Where can you meet a new girl be your girlfriends and dating with you?
  • I have no relatives. I am single. I have freedom. I am happy. I don’t need to find a partner. To live together? The answer is NO!


結婚生仔。OH MY GOD。我才不要孭上十幾二十年的包伏。
失敗的例子,我上網和買書和去圖書館借書看,大把。工作時間長,如何照顧他?奶粉、尿片錢,很多;教育書費,很多;飲食開支,很多;住,租很貴,面積很細。衣食住行開支高,為何要帶他來受苦呢?細個擔心佢受到同學和老師的欺負排斥欺凌孤立針對取笑嘲笑嘲諷愚弄,大個做十幾個鐘先得雞碎咁多人工,很難生活,。社會環境複習,競爭激烈,工作辛苦但人工低,壓力大物價貴。有被辭退的可能,我真不想生個仔出來要面對這種現實社會,生個仔出來唔只養,仲要照顧和教和關心,不能獨留家中,要請老婆或工人湊,時間金錢多,我沒有這個耐性愛心和錢去養個仔。加上我童年不開心,我都唔想佢將來受苦。窮人唔好結婚,窮人唔好生仔,否則害人。大人都生活得很辛苦了,我不想生多個人出來受苦。

留言

這個網誌中的熱門文章

左手骨折+盆骨骨折手術開肚傷口縫針

你們在巴士上講難聽說話騷擾我必得報應,仲會報埋落你啲仔女度